Συγγραφή Ερευνητικών Εργασιών

Κωδικός μαθήματος
Υ26
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 3
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων/ουσα

Κώστας Δημόπουλος

Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τα είδη και τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
  • Κατανοούν τις διαδικασίες της επιστημονικής δημοσίευσης
  • Προσδιορίζουν τα βασικά δομικά μέρη μιας ερευνητικής εργασίας
  • Αντιλαμβάνονται το ρόλο καθενός από αυτά τα δομικά μέρη
  • Αντιλαμβάνονται τα στοιχεία που λείπουν από μια πλήρη ερευνητική αναφορά
  • Έχουν κατανοήσει το ρόλο της βιβλιογραφίας και το σωστό τρόπο σύνταξης βιβλιογραφικών αναφορών σε μια ερευνητική εργασία (σύμφωνα με το σύστημα APA)
  • Συγγράφουν την περίληψη, το σκοπό, τα ερευνητικά ερωτήματα, το μεθοδολογικό πλαίσιο, τα αποτελέσματα και τη συζήτηση μιας ερευνητικής αναφοράς δεδομένου ότι τους παρέχονται τα απαραίτητα προς τούτο στοιχεία
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση σε ψηφιακές ακαδημαϊκές βάσεις δεδομένων 
  • Σύνθεση και σύγκριση πληροφοριών
  • Ανάπτυξη ερευνητικής ηθικής
  • Ομαδική εργασία
  • Ικανότητα παρουσιάσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αρθρώνεται με βάση τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  • Θ.Ε 1: Τι είναι η επιστημονική έρευνα; (1η εβδομάδα)
  • Θ.Ε. 2: Τι είναι η επιστημονική δημοσίευση και πως γίνεται; (2η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.3: Τίτλος και περίληψη σε μια επιστημονική εργασία (3η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.4: Εισαγωγή και θεωρητικό πλαίσιο σε μια επιστημονική εργασία (4η εβδομάδα)
  • Θ.Ε. 5: Βιβλιογραφική επισκόπηση σε μια επιστημονική εργασία (5η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.6: Το μεθοδολογικό πλαίσιο σε μια επιστημονική εργασία ποσοτικής προσέγγισης (6η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.7: Παρουσίαση της μεθοδολογίας στην ποιοτική έρευνα (7η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.8: Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα-συζήτηση σε μια επιστημονική εργασία (8η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.9: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην ποιοτική έρευνα (9η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.10: Ο ρόλος των αναφορών σε μια επιστημονική εργασία (10η εβδομάδα)
  • Θ.Ε.11: Γενικά στοιχεία διάρθρωσης και ύφους στην επιστημονική δημοσίευση (11η εβδομάδα)
  • Θ.Ε. 12: Κριτική ανάγνωση μιας επιστημονικής δημοσίευσης (12η εβδομάδα)
  • Θ.Ε. 13: Επανάληψη κύριων σημείων του μαθήματος (13η εβδομάδα)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις

39

Εκπόνηση εργασιών

13

Μελέτη 

40

Προετοιμασία παρουσιάσεων

8

Σύνολο Μαθήματος 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει με τους ακόλουθους τρόπους:

  1. Εκπόνηση μικρών εργασιών μελέτης ερευνητικών εργασιών στην τάξη (30%)
  2. Τελικές εξετάσεις  (70%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης αντιστοιχίζονται πλήρως με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Bell, J. (2012). Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Σταμέλος, Γ. (2012). Η διατριβή στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Μεταίχμιο.

http://libguides.usc.edu/writingguide/variables

Φάκελος πρόσθετων υλικών από το διδάσκοντα

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/SEP223/